Είσοδος

Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα

Γενικά στοιχεία

 

 
Περιγραφή

     Introduction to Operational Research

Operational Research approach to modelling.

Formulation of OR problems and case studies.

Analysis of Linear Programming models.

Graphical modelling and solution.

Simplex Method.

Solution by using computer packages. Slack variables.

Duality theory. Interpretation of Duality. Sensitivity Analysis. Transportation Problem.

Project evaluation and management with or without limited resources.

Integer programming.

Decision making under uncertainty. Decision criteria. Decision trees.

Inventory control and management. Economic order quantity and reorder point with or without uncertain demand.

Queuing Theory. Dynamics of a queuing system with interarrival time and service time, coming from any probability distribution, for a single or multiple servers.

Project Management

Game theory

Networks 

Mέθοδοι αξιολόγησης

1) Οι φοιτητές ετοιμάζουν και αποστέλλουν στον διδάσκοντα 4 βιογραφικά τους (Βαθμολογία 0.5 του βαθμού) και συγκεκριμένα:

α) ένα σύντομο βιογραφικό στην Ελληνική γλώσσα (το πολύ 1 σελίδα) με όνομα αρχείου

CV_epwnymo_onoma_OR_undergraduate_2020_GRshort.docx 

β) ένα εκτενές βιογραφικό στην Ελληνική γλώσσα με όνομα αρχείου

CV_epwnymo_onoma_OR_undergraduate_2020_GRlong.docx

γ) ένα σύντομο βιογραφικό στην Αγγλική γλώσσα (το πολύ 1 σελίδα) με όνομα αρχείου

CV_epwnymo_onoma_OR_undergraduate_2020_ENGshort.docx

δ) ένα εκτενές  βιογραφικό στην Αγγλική γλώσσα με όνομα αρχείου 

CV_epwnymo_onoma_OR_undergraduate_2020_ENGlong.docx

Στην πάνω δεξιά γωνία των α) και β) να υπάρχει ψηφιακή φωτογραφία του φοιτητή, ώστε ο διδάσκων να γνωρίσει από την αρχή του εξαμήνου τον φοιτητή και να τον αποκαλεί με το μικρό του όνομα.

2) Εβδομαδιαίο Homework (13 εβδομάδες) Βαθμολογία 2.6 βαθμοί. Tο HW ατομικό ή ομαδικό ανατίθεται στο τέλος κάθε μαθήματος. Αν το HW είναι κοινό για όλους τους φοιτητές τότε πάλι ανατίθεται στο τέλος του μαθήματος αλλά επιπλέον αναρτάται στο mycourses και από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά που καθιερώθηκε το calendar προστίθεται και εκεί. Ο Διδάσκων διδάσκει 4 διαφορετικά μαθήματα στις σχολές ΗΜΜΥ, Πολιτικών, ΕΜΦΕ καθώς και 2 μεταπτυχιακά μαθήματα και εφαρμόζει τεχνικές Gamification σε όλες τις διδασκαλίες του. Μερικές σχολές έχουν περισσότερους από 400 εγγεγραμμένους στο αντίστοιχο μάθημα και το ποσοστό παρακολούθησης είναι συνήθως εξαιρετικά μεγάλο. Λόγω λοιπόν του εξαιρετικού φόρτου (πολλές φορές 5-6 ώρες την ημέρα) δυστυχώς δεν είναι δυνατόν να ανταποκρίνομαι σε αιτήματα για την ανάθεση εργασιών σε φοιτητές με προσωπικό email. Λυπάμαι αλλά οι αναθέσεις θα γίνονται μόνο μέσω του μαθήματος το οποίο μαγνητοσκοπείται ή μέσω των εργασιών του mycourses. Το HW αποτελείται από γραπτές ασκήσεις και εφαρμογές στον υπολογιστή. Αν παρ΄ ελπίδα κάποιος φοιτητής δεν παραδώσει έως 2 HW δεν θα έχει βαθμολογική επίδραση.

3) 1ο Quiz διαδικτυακό με ερωτήσεις τύπου Σ-Λ, πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης (1 βαθμός).

4) Ομαδικό Project διάρκειας 15 ημερών. Η ομάδα των φοιτητών είναι συνήθως τριμελής (σε περιπτώσεις ιδιαίτερα απαιτητικού project τετραμελής) και αποφασίζεται με επιλογή από τον διδάσκοντα κατόπιν συνέντευξης των φοιτητών. Συντονιστής της ομάδος αναλαμβάνει ένας από τους φοιτητές, που επιλέγεται από τους ίδιους κατόπιν συμφωνίας ή ψηφοφορίας. Το θέμα κάθε ομάδας είναι διαφορετικό και το ετοιμάζει ο διδάσκων. Στην εκπνοή των 15 ημερών - 12η μεσημβρινή της 15ης ημέρας παραδίδεται από τους φοιτητές ηλεκτρονικά μέσω email προς τον διδάσκοντα report με τη λύση του προβλήματος, αναλυτικό documentation της λύσης και τυχόν αναγκαία παραδείγματα, επεκτάσεις κ.τ.λ. Για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 σαν ημερομηνία παράδοσης ορίστηκε η Τρίτη 12/1/2021.  Η αρτιότητα της λύσης βαθμολογείται με 1.5 βαθμό. Επιτρέπονται ακόμα και διαφωνίες εντός της ομάδος και κατάθεση περισσοτέρων του ενός report χωρίς βαθμολογική επιβάρυνση, αρκεί κάθε διαφοροποίηση να τεκμηριώνεται επιστημονικά. Κάθε ημέρα καθυστέρησης στην παράδοση επισύρει μείωση της βαθμολογίας κατά 0,3 του βαθμού.

5) Η πληρότητα και η ποιότητα του report της ομαδικής εργασίας βαθμολογείται με επιπλέον 1 βαθμό. Απαραίτητο θεωρείται το εξώφυλλο με τον τίτλο του μαθήματος και του Παν/μιακού Ιδρύματος, το Θέμα, τα ονόματα των φοιτητών, η ημερομηνία και ότι επιπλέον αυτοί κρίνουν. Ακόμα απαραίτητες θεωρούνται οι αναφορές των πηγών που χρησιμοποιήθηκαν και η Βιβλιογραφία. Είναι επιτρεπτή η παράθεση φωτογραφιών, διαγραμμάτων και σχημάτων, που όμως να έχουν απόλυτη σχέση με την εργασία. Τυχόν προγράμματα ή κώδικες ή στατιστικοί πίνακες τίθενται σε Appendix. Θετικά συνυπολογίζεται οποιαδήποτε επέκταση του προβλήματος, η προέκταση της λύσης σε άλλα πεδία ή αναφορά σε μελλοντικά ή σε ανοικτά προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα εκτιμάται η πρωτοβουλία και η ανοικτή σκέψη. 

6) Δίνεται από κάθε ομάδα 15-λεπτη διάλεξη πάνω στο Project με χρήση power-point ή άλλου ανάλογου προγράμματος. Η διάλεξη ακολουθείται από 5 λεπτο ερωτήσεων. Χρέη συντονιστή της ομάδας κατά τη διάλεξη εκτελεί ο συντονιστής του Project. Οι φοιτητές που έδωσαν την διάλεξη βαθμολογούνται για την κατανόηση του αντικειμένου, την αποδεδειγμένη συμμετοχή τους στην επίλυσή του, στην ευχέρεια και τη σκηνική τους παρουσία, στην ετοιμότητά τους κατά τη διαδικασία των ερωτήσεων και τον καταμερισμό του χρόνου των 15 λεπτών μεταξύ των ομιλητών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να μιλήσουν σειριακά ο ένας μετά τον άλλο για 5 λεπτά ο καθένας. Οι ακροατές φοιτητές βαθμολογούνται για τις μεστές και εύστοχες ερωτήσεις τους προς τους ομιλητές. Βαθμολογία 1 βαθμός. 

7)  Brainstorming event, 2ωρης διάρκειας (για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 σαν ημερομηνία του event ορίστηκε η Πέμπτη 17/12/2020). Ο διδάσκων παρουσιάζει για 10 λεπτά ένα πρωτότυπο πρόβλημα που άπτεται της διδαχθείσας ύλης αλλά δεν έχει διδαχτεί αυτούσιο στο μάθημα. Ενημερώνονται οι φοιτητές από τον διδάσκοντα για τη διαδικασία της συζήτησης (finger rules κλπ). Ο διδάσκων επιβλέπει αλλά δεν συμμετέχει στη συζήτηση ούτε στην επίτευξη της λύσης, αλλά ο ρόλος του περιορίζεται στο να δίνει το λόγο σε όλους, να ενθαρρύνει εκείνους που είναι αποστασιοποιημένοι και να κατευθύνει τη συζήτηση προς τη τελική επίτευξη του στόχου. Οι φοιτητές καλούνται μέσα από τη διαδικασία του brainstorming εντος 2 ωρών να επιλύσουν το τεθέν πρόβλημα. Βαθμολογία 1.4 του βαθμού που αντιπροσωπεύει τη συμβολή του κάθε φοιτητή στην επίτευξη της λύσης.

8) 2ο Quiz διαδικτυακό με ερωτήσεις τύπου Σ-Λ, πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης. (1 βαθμός)

 

Evaluation method (10 marks in total):

CV (0.5)

HW (2.6)

1o Quiz (1.0)

Project report (1.0)

           solution (1.5)

           presentation (1.0)

Brainstorming (1.4)

2o Quiz (1.0)

Για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 δεν θα υπάρχει τελική γραπτή εξέταση την περίοδο Φεβρουαρίου 2021, θα υπάρξει όμως γραπτή εξέταση την επαναληπτική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2021. 

Διδάσκοντες

Κολέτσος Ιωάννης

Αναπληρωτής καθ. ΕΜΠ

Γραφείο: 204, Κτίριο Ε, 2ος όροφος, τηλ. 210-772-1642

τηλ. οικίας 210-8032527 (Μόνο 11:00 - 12:00 το βράδυ)

e-mail: jcoletsos@gmail.com

site: www.coletsos.gr (the new one) and www.math.ntua.gr/~coletsos (the old one)

Ώρες και αίθουσες διδασκαλίας 2019-20

Τρίτη 12:45 - 14:30  Διαδικτυακά μέσω πλατφόρμας Webex

Τετάρτη  12:45 - 14:30 Διαδικτυακά μέσω πλατφόρμας Webex

Το 1ο μάθημα θα γίνει την Τρίτη 6/10/2020

ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΔΟΞΟ

  1. Βιβλίο [50656312]: Εισαγωγή στήν Επιχειρησιακή Έρευνα, Κολέτσος Ιωάννης, Στογιάννης Δημήτρης, 3η έκδοση, ΣΥΜΕΩΝ, ΑΘΗΝΑ 2017
  2. Βιβλίο [50655958]: Επιχειρησιακή Έρευνα., Κώστογλου Βασίλειος Ι., Έκδοση: 1η/2015, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ

Ύλη 2020-21

Από το Βιβλίο Εισαγωγή στήν Επιχειρησιακή Έρευνα, Κολέτσος Ιωάννης, Στογιάννης Δημήτρης, Αθήνα 2015, Εκδόσεις Κολέτσος-Στογιάννης.

Κεφάλαιο 1: όλο.

Κεφάλαιο 2: όλο.

Κεφάλαιο 3: όλο.

Κεφάλαιο 4: όλο.

Κεφάλαιο 5, Παράγραφοι: 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.15, 5.16, 5.17.

Κεφάλαιο 6, Παράγραφοι: 6.1, 6.2.

Κεφάλαιο 7: όλο.

Κεφάλαιο 8, Παράγραφοι: 8.1, 8.2, 8.3, 8.4.

Κεφάλαιο 9: όλο.

Κεφάλαιο 10: 10.1, 10.2, 10.3, 10.4, 10.5, 10.6, 10.8, 10.9.

Κεφάλαιο 11, Παράγραφοι: 11.1, 11.2, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6, 11.7 (11.7.1, 11.7.2, 11.7.3, 11.7.4, 11.7.5, 11.7.6), 11.8 (11.8.1), 11.10.

Κεφάλαιο 12, Παράγραφοι: 12.1, 12.2, 12.3, 12.4, 12.5, 12.9 (12.9.2, 12.9.4), 12.10 (12.10.3), 12.11.

Κεφάλαιο 13, Παράγραφοι: 13.1, 13.2, 13.3, 13.4.

Κεφάλαιο 14, Παράγραφοι: 14.1, 14.2, 14.3, 14.4, 14.5, 14.6, 14.7, 14.8 14.10.

Κεφάλαιο 15, Παράγραφοι: όλο.

 

ΤΑ ΛΥΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 

Βιβλιογραφία-Bibliography

1.   Hillier, F. S. and Lieberman, G. J. (2005). Introduction to Operations Research (9th edition). Holden-Day, San Francisco, CA.

2.   Hillier, F. S., M. S. Hillier, and G. J. Lieberman (2000). Introduction to Management Science: A Modeling and Case Studies Approach with Spreadsheets, McGraw-Hill/Irwin. 

3.   Taha, H., A. (2010). Operations Research, an introduction, Ninth edition, Prentice Hall.

4. Winston, W.L. (2003). Operations Research Applications and Algorithms, Duxbury Press.

5.  Κηρυττόπουλος Κ., Εγχειρίδιο διαχείρισης κινδύνων έργων “Η οπτική του μάνατζμεντ”, Κλειδάριθμος, 2006. 

6. Mηλιώτης, Π., Α. (1994). Επιχειρησιακή Έρευνα, Μέθοδοι και προβλήματα, Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης, Αθήνα – Πειραιάς.

7.  Μηλιώτης, Π., Α. (1994). Εισαγωγή στο Μαθηματικό Προγραμματισμό, Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης, Αθήνα – Πειραιάς. 

8.  Ξηρόκωστας, Α. Δ. (1999). Επιχειρησιακή Έρευνα, Αθήνα, Εκδόσεις Συμμετρία.

9. Ξυδώνας Π., Μαυρωτάς Γ., Ψαρράς Ι., Ζοπουνίδης Κ., Διαχείριση χαρτοφυλακίων με πολλαπλά κριτήρια “Θεωρία και πράξη”, Κλειδάριθμος, 2011

 

 

Εκφωνήσεις παραδειγμάτων Μοντελοποίησης και Οδηγίες για τη χρήση του υπολογιστικού πακέτου solver του προγράμματος excel της Microsoft corp.

θα τις βρείτε στα έγγραφα

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΑΣ

1) Κάθε άσκηση που παραδίδετε θα πρέπει είναι σε δικό της file αλλά στο ίδιο μαιλ μπορούν να περιέχονται πολλά files.

2) Οι μοντελοποιήσεις θα γίνονται σε αρχείο word με extension .doc ή .docx ή σε αρχείο του open office με extension odt ή ods, ή libre office ή σε αρχείο latex με extension .tex συνοδευόμενο από το αντίστοιχο αρχείο pdf. Ενναλλακτικά μπορούν να σκαναριστούν είτε με scanner είτε με πρόγραμμα στο κινητό όπως το canscanner και να σταλούν με email. Δεν είναι δεκτές φωτογραφίες. 

3) Οι επιλύσεις με solver θα στέλνονται σε αρχείο  excel με extension .xls ή .xlsx  ή σε αρχείο του libre office ή του open office.

4) Αν στείλετε κάποιο αρχείο σε libre office επιθυμητό (αλλά όχι υποχρεωτικό) είναι να το στέλνετε και σε pdf 

5) Το Ο Ν Ο Μ Α ΤΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ πρέπει να είναι με λατινικούς χαρακτήρες και να περιέχει οπωσδήποτε το όνομά σας ή τα ονόματά σας αν πρόκειται για ομαδική εργασία.

ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ. 

6) Το περιεχόμενο των αρχείων μπορεί να είναι ή ελληνικά ή αγγλικά (ΟΧΙ GREEKLISH ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ).

Η 1η ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ 1ης ΣΕΛΙΔΑΣ ΚΑΘΕ ΑΡΧΕΙΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ είτε είναι αρχείο κειμένου είτε αρχείο επίλυσης. 

7) Οταν στέλνετε επιλύσεις σε κάποιο solver θα χαιρόμουνα να υπάρχουν sheets που αντί sheet1, sheet2, .... να ονομάζονται

Solution

Formulas

Answer report

Sensitivity report

Limits report

με το αντίστοιχο περιεχόμενο φυσικά.

8) Όποιος χρησιμοποιεί Libre office ή open office που δεν βγαζει reports και formulas ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥΥΥΥΥΥΥΥ.

9) Τα αρχεία είναι τόσο μικρά που δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμπιέζονται πράγμα που μου δημιουργεί επιπρόσθετη δουλειά.

10) Αν στείλετε κάτι και δεν σας έχω απαντήσει μέσα σε 24 ώρες ρωτήστε με αν το έλαβα γιατί συνήθως απαντώ αμέσως.

11) ελέγξτε αν το email σας είναι professional. Πολλοί από εσάς μου στέλνουν email όπου φαίνεται καθαρά ο αποστολέας και είναι τέλεια, ενώ άλλοι μου στέλνουν email, όπου φαίνεται η gate της ομάδας τους (και μειώνεται ο βαθμός όσων είναι άλλη ομάδα από εμένα, χαχαχα). Για παράδειγμα αν λέγεσαι Γιάννης Κολέτσος δεν θεωρείται professional το μαιλ gkol@gmail.com αλλά ούτε το yannis23@gmail.com. Σε περίπτωση που δεν έχετε ήδη ένα τέτοιο επαγγελματικό email και αισθάνεστε ότι δεν θα σας χρειαστεί ένα τέτοιο email στο μέλλον, επειδή δεν θέλω να σας υποβάλλω στον κόπο να δημιουργήσετε ένα email αποκλειστικά για μένα θερμά συνιστώ τη χρήση του ακαδημαϊκού σας email που σας έχει προμηθεύσει το ΕΜΠ. Σε κάθε περίπτωση τα emails σας πρέπει να υπογράφονται στο τέλος του κειμένου απλά γράφοντας το πλήρες ονοματεπώνυμό σας και τον αριθμό μητρώου σας geXXXX.

12) Σε όλα τα θέματα να έχετε στο μυαλό σας τη διευκόλυνση του παραλήπτη και όχι του αποστολέα.

13) Σε περίπτωση που ανακαλύψετε λάθος σε κάποιο file που έχετε αποστείλει και υποχρεωθείτε να το ξαναστείλετε διορθωμένο παρακαλώ να έχει ακριβώς το ίδιο όνομα με την 1η φορά ώστε κατά τη μεταφορά του στον υπολογιστή μου να αντικαταστήσει το προηγούμενο (overwrite) και να κρατηθεί μόνο η σωστή version του file σας.

14) Σε περίπτωση ομαδικής εργασίας ο συντονιστής και μόνο της ομάδας (ή σε περίπτωση που δεν έχει οριστεί συντονιστής, ένα μέλος της ομάδας) θα πρέπει να μου αποστείλει ένα μοναδικό μαιλ με την εργασία, όπου στην cover page μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία θα φαίνονται αλφαβητικά όλα τα μέλη της ομάδας.

15) Ακόμη σε περίπτωση που έχετε σαν ομάδα μια ερώτηση για την εργασία σας πολύ σημαντικό και δεοντολογικά ορθό είναι το μαιλ που ο συντονιστής (ή κάποιο μέλος της ομάδας) θα στείλει σε μένα να το στείλει και cc (carbon copy) και σε όλα τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Αυτό εκτός από politically correct και υποχρεωτικό στο χώρο των επιχειρήσεων, είναι και πρακτικό για μένα γιατί θα μπορώ να κάνω replay to all και έτσι με έναν κόπο να κοινοποιώ σε όλα τα μέλη της ομάδας σας την απάντηση στο ερώτημά σας. 

ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ 2 ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΤΑΝΟΗΤΕΣ 

General Instructions

1) Each exercise must be in its own file, but the same e-mail can include several files. 

 

2) Modeling has to be in word file with extension .doc or .docx or in open office file with extension .odt or in libre office file or latex file with extension .tex accompanied by the corresponding pdf file.

 

3) The solutions using Solver have to be in excel file with extension .xls or .xlsx or in libre office file.

 

4) In case that you edit a file using libre office it is desirable (but not mandatory) to send it also in pdf format.

 

5) The FILE names must be in Latin characters and must ALWAYS contain your name.

 

6) The contents of the files can be either in Greek or English (NOT GREEKLISH IN CONTENT).

 

The 1st line of the first page of each file must contain YOUR NAME whether it is a text file or a solver file.

 

7) When sending your answers using solver I would be glad to include sheets called

 

Solution

 

Formulas

 

Answer report

 

Sensitivity report

 

Limits report

 

8) There is no problem at all if someone uses Open office or Libre office that does not creates reports and formulas.

 

9) The files are so small that there is no need to compress them. It is not recommended to sent me zip or rar files.

 

10) If you send me an e-mail and I haven't replied within 24 hours ask me if I received it because usually I replay right away.

 


11) Check if your emails are professional. For example, if your name is Yannis Coletsos, emails like yaco23@gmail.com or simply yannis@gmail.com are not considered to be professional. It is strongly suggested to use your academic email provided by NTUA. In any case the mail has to be signed at the end of the text saying one of the standard phrases as:


sincerely yous

Full name

ge____


or

All the best

Full name

ge____


 

or state simply your full name and code

 

 

12) In all cases keep in mind the need to facilitate the recipient and not the sender.

 

13) In case you discover an error in a file that you have send me and you have to resubmit it, please use exactly the same name as the first time, so that when transferring it to my computer it will replace the previous one. At the end only the correct version of your file will be saved.

 

14) In case of a team work the coordinator of the team has to send me only one file with the names of all team members on it in alphabetical order. 

 

YOY HAVE TO READ THE ABOVE INSTRUCTIONS 2 OR MORE TIMES TO FULLY UNDERSTAND THEM.

Tips

1) Have always in hand a recent CV

2) The file names have to be written in English or in Greeklish

3) Any assignment must contain a cover page with the Institute, the task title, your affiliation and the date and place.

4) In case of team work all names must be included in alphabetical order. If the order of the names is different you have to specify the reason (for example decreasing contribution).

5) In case of team work only the coordinator (if any) or only one of the team members must sent the email with the completed work, including all the other members as recipients using cc, in order to achieve two main goals. Firstly the teacher can use the function REPLAY TO ALL. Secondly all the team members know all the communication details. 

6) Always identify yourselves at the beginning of an email that you sent for professional reasons.

7) Sending an email, be careful not to forget to attache the promised attached files. Is strange but happens all the time.

8) Going to a professional meeting always be in time but not in advance. A good practice is to be at place earlier and to wait the right time.

9) Never use conventional excuses. Prefer to say (if it is the trough) "sorry I overslept", but never say "It isn't my fault, the bus was late or the traffic was heavy".  If you say "Sorry, I was late due to the traffic" the others hear "Sorry, I'm totally incapable to predict anything including simple events of the every day life as the road traffic". 

10) Working in teams with other colleagues: In case of serious mistakes take personally the whole blame. Undertaking the responsibility you stand out as the team leader.

11)  to be added............. 

 

 

CALENDAR (October 2020)

LESSON 1: (6/10/20) 

Έγινε εισαγωγή στο μάθημα  (πρακτικά ότι υπάρχει στο mycourses)

Έγινε εισαγωγή  στην ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (οι διαφάνειες αναρτήθηκαν στα έγγραφα)

Μοντελοποιήθηκε το παράδειγμα 3 (Advertising Problem). - Η εκφώνησή του είναι στα έγγραφα (Examples Mathematical Formulation) η λύση του υπάρχει στον whiteboard του μαθήματος (αναρτήθηκε στα έγγραφα). Τις εξηγήσεις μπορείτε να τις ακούσετε από την μαγνητοσκόπηση του μαθήματος (ο σύνδεσμος για να κατεβάσετε το αρχείο για διάστημα 7 ημερών υπάρχει στις ανακοινώσεις). Η μαγνητοσκόπηση μπορεί να παίξει με τη βοήθεια οποιουδήποτε ελεύθερου λογισμικού ακόμα και σε ταχύτητα 1.5x ή και 2x.

Ανατέθηκε HW1 για το επόμενο μάθημα η παράδοση των 4 CV όπως αναλυτικά εξηγείται στα ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ στη Μέθοδο αξιολόγησης. Υποδείγματα - προτάσεις για επιτυχημένο cv θα βρείτε στα έγγραφα.

============================================================================

LESSON 2: (7/10/20) 

Μοντελοποιήθηκαν τα παραδείγματα  2 (Investment Programming), 5 (Assignment problem) και 1 (Production Management)

Οι μοντελοποιήσεις υπάρχουν στους whiteboards του μαθήματος (αναρτήθηκαν στα έγγραφα).

Εκ των ανωτέρω μοντελοποιήσεων το παράδειγμα 1 επιλύθηκε με τον solver του Microsoft excel. (Οδηγίες για τον solver αναρτήθηκαν στα έγγραφα). 

Τις εξηγήσεις μπορείτε να τις ακούσετε από την μαγνητοσκόπηση του μαθήματος (ο σύνδεσμος για να κατεβάσετε το αρχείο για διάστημα 7 ημερών υπάρχει στις ανακοινώσεις). 

Δόθηκαν ομαδικές εργασίες (HW2) από τις άλυτες ασκήσεις που αναρτήθηκαν στα έγγραφα. Απαιτείται παράδοση του first draft την Τρίτη 13/10/20 στις 24:00 (δηλαδή τα ξημερώματα της Τετάρτης, ώστε την νύχτα να έχω τον χρόνο να τις διορθώσω και να σας κάνω υποδείξεις στο μάθημα της Τετάρτης 14/10/20)- θα δοθεί παράταση και για όσους παραδόσουν το 1st draft, η οριστική παράδοση θα είναι την Τρίτη 20/10/20 στις 24:00. Ζητείται προς το παρόν μόνο η μοντελοποίηση.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Δίνω παράταση για το 1ο HW που αφορά τα 4cv μέχρι την  Τρίτη 13/10/20 (24:00) χωρίς βαθμολογική επίπτωση.

============================================================================= 

(9/10/20 ώρα 2:00 π.μ) Ανακοινώθηκε  ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ με 5/100 bonus marks για Σάββατο 10/10/20. Η εργασία είναι να διαβάσετε τα tips και θα την βρείτε στις ανακοινώσεις.

=============================================================================

Επόμενο μάθημα Τρίτη 13/10/20 12:45-14:30 (με χρήση του ίδιου webex link). θα γίνεται ολιγόλεπτο διάλειμμα περίπου στο μέσο του μαθήματος. Το μάθημα θα γίνεται προσπάθεια να λήγει λίγο πριν τις 14:30 ώστε να γίνονται ερωτήσεις από τους φοιτητές. Ακόμα πιο χρήσιμες είναι οι ερωτήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος και τις ενθαρρύνω ιδιαίτερα (αν μπορούσα θα τις επέβαλα).

____________________________________________________________________________________________________

Μην διστάσετε για οποιαδήποτε ερώτηση να με καλέσετε στο τηλέφωνο στο σπίτι μου στον αριθμό που σας έδωσα.

____________________________________________________________________________________________________ 

Lesson 3: (13/10/20)

Μοντελοποιήθηκαν τα παραδείγματα  4 (Diet Problem), 6 (Shifts problem) και επιλύθηκε με solver το παράδειγμα 6 (Shifts problem).

____________________________________________________________________________________________________ 

Lesson 4: (14/10/20)

Αναπτύχθηκε η Γραφική επίλυση προβλημάτων LP με έμφαση την ανάλυση ευαισθησίας.

HW για Τρίτη 20/10/20, απαιτητές είναι μόνο οι μοντελοποιήσεις και για μερικές εργασίες οι γραφικές παραστάσεις.

 ____________________________________________________________________________________________________ 

Lesson 5: (20/10/20)

Μοντελοποιήθηκαν τα παραδείγματα  7 (Transportation) and 8 (Mixing problem) και επιλύθηκε με solver το παράδειγμα 7 (Transportation).

HW για Τρίτη 27 να παραδοθούν τα finals (not final draft) όλων των μοντελοποιήσεων, όλων των επιλύσεων με solver (μερικά προβλήματα λόγω μεγέθους θα τα περάσετε στον solver αλλά θα σας πει ότι έχει πάρα πολλές μεταβλητές για να το λύσει και απλά θα μου στείλετε τον στημένο solver) και όλων των γραφικών επιλύσεων που έχω βάλει. 


 
Συγχρηματοδότηση
από την Ε.Ε.