Είσοδος

Παιγνια Αποφάσεων

Γενικά στοιχεία

 

 
Περιγραφή

Σκοπός του μαθήματος

Το μάθημα απευθύνεται στους φοιτητές του 9ου εξαμήνου της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.

Τα Παίγνια Αποφάσεων αποτελούν ένα μάθημα ειδικού υπόβαθρου της Ροής Ο "Διοίκηση και Απόφαση" της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στη γνωριμία με εργαλεία στρατηγικής και λήψης αποφάσεων, στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο συνδυάζονται οι λειτουργίες μιας επιχείρησης και των σχέσεων μεταξύ εννοιών, όπως παραγωγή/έσοδα/κόστος/κέρδη.

Έμφαση δίνεται στη διαδικασία εκμάθησης τεχνικών, μεθόδων και εργαλείων της στρατηγικής διοίκησης τα οποία σχετίζονται με όλο το φάσμα των επιχειρησιακών λειτουργιών καθώς και η πρακτική εξάσκηση τους στο πλαίσιο διοίκησης μίας εικονικής εταιρείας ως βασικό αντικείμενο του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος. Συγκεκριμένα, στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, οι φοιτητές θα κληθούν να δημιουργήσουν ομάδες και να διαχειριστούν μία εταιρεία παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρονικών υπολογιστών σε εικονικό περιβάλλον, καθώς και να ανταγωνιστούν μεταξύ τους σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Με αυτήν την έννοια, το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες, αρχές και τεχνικές της στρατηγικής διοίκησης που έχει ως πεδίο εφαρμογής ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων που αφορούν την οργάνωση και το συντονισμό της λειτουργίας μίας επιχείρησης, την ανάπτυξή της, την επίτευξη κέρδους και τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού μεταξύ άλλων.

Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί από τα μαθήματα της Ροής Ο "Διοίκηση και Απόφαση" της Σχολής ΗΜΜΥ-ΕΜΠ. 

Διεξαγωγή του μαθήματος

Το μάθημα περιλαμβάνει θεωρητικές διαλέξεις στις οποίες αναλύονται θεωρίες και εργαλεία της στρατηγικής διοίκησης, αναλύεται το εικονικό περιβάλλον του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος, γίνονται συζητήσεις και επιλύονται οι απορίες των φοιτητών σχετικά με το επιχειρηματικό παίγνιο και τις αποφάσεις που θα κληθούν να λάβουν κάθε εβδομάδα.

Το μάθημα διεξάγεται με τους ακόλουθους τρόπους:

Α) Διαλέξεις - Θεωρία - Μελέτες Περιπτώσεων

Β) Επίλυση αποριών - συζήτηση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος

Γ) Παρουσιάσεις φοιτητών

Διδάσκοντες 

Καθηγητές

Καθηγητής Δημήτρης Ασκούνης, Καθηγητής Ιωάννης Ψαρράς 

Συνεργάτες

Ιωάννα Μακαρούνη, Δημήτρης Πανόπουλος 

Χρήσιμες πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας 

Για ερωτήσεις και επικοινωνία σχετικά με το μάθημα:

paignia@epu.ntua.gr

Ιστοσελίδες:

Το υλικό του μαθήματος, ανακοινώσεις και άλλες χρήσιμες πληροφορίες θα αναρτώνται στις ακόλουθες ιστοσελίδες:

http://academics.epu.ntua.gr 

http://mycourses.ntua.gr 

Ύλη

Διάλεξη 1 - Γενική Εισαγωγή

Διάλεξη 2 - Παρουσίαση  Επιχειρηματικού Παιγνίου

Διάλεξη 3 - Λήψη Αποφάσεων υπό Αβεβαιότητα

Διάλεξη 4 - Μάρκετινγκ

Διάλεξη 5 - Ανάλυση Ανταγωνισμού

Διάλεξη 6 - Αποφάσεις Τιμολόγησης

Διάλεξη 7 - Zen Presentations

Διάλεξη 8 - Ενδιάμεσες Παρουσιάσεις Εργαστηριακών Ομάδων

Διάλεξη 9 - Business Planning

Διάλεξη 10 - Στρατηγική και Ανάπτυξη Νέου Προϊόντος

Διάλεξη 11 - Διοίκηση Ποιότητας

Διάλεξη 12 - Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού

Διάλεξη 13 - Τελικές Παρουσιάσεις Εργαστηριακών Ομάδων 

Βιβλιογραφία

- Στρατηγική των επιχειρήσεων, Μηλιώτη Ειρ., Σύγχρονη Εκδοτική, Έκδοση 1η, 2010, ISBN: 978-960-6674-56-3.
- Στρατηγική των επιχειρήσεων, Μιχαλόπουλος Μιχάλης, Γρηγορούδης Ευάγγελος, Ζοπουνίδης Κωνσταντίνος, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Έκδοση 1η, 2007, ISBN: 978-960-461-069-3.
- Key Strategy Tools, Vaughan Evans, Εκδόσεις FT Press, Έκδοση 1η, 2013, ISBN: 978-0273778868
- Competitive Advantage, Michael E. Porter, Εκδόσεις Free press, Έκδοση 1η, 2008, ISBN: 978-0684841465
- Presentation Zen, Garr Reynolds, Εκδόσεις New Riders, Έκδοση 2η, 2011, ISBN: 978-0321811981

Υλικό Μαθήματος Ακαδημαϊκού Έτους 2018-2019

- Βιβλίο Μαθήματος

- Help File Παιγνίου

- Χρηστικός Οδηγός Παιγνίου

- Διάλεξη 1 - Μέρος Α - Εισαγωγή

- Διάλεξη 1 - Μέρος Β - Παρουσίαση Παιγνίου

- Διάλεξη 2 - Λήψη Αποφάσεων υπό Αβεβαιότητα

- Διάλεξη 3 - Μάρκετινγκ

- Διάλεξη 4 - Ανάλυση Ανταγωνισμού

- Διάλεξη 5 - Αποφάσεις Τιμολόγησης

- Διάλεξη 6 - Zen Presentations

- Διάλεξη 7 - Business Planning

- Διάλεξη 8 - Στρατηγική και Ανάπτυξη Νέου Προϊόντος

- Διάλεξη 9 - Διοίκηση Ποιότητας

- Διάλεξη 10 - Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού


 
Συγχρηματοδότηση
από την Ε.Ε.