Γενικά στοιχεία
1. White Margaret, Bruton Garry, 2010. Η στρατηγική διαχείριση της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Εκδόσεις:Κριτική
2. Β. Παπαδάκης. Στρατηγική των επιχειρήσεων. Ελληνική και διεθνής εμπειρία
Τόμος α’ Θεωρία
Τόμος β’ Μελέτες περιπτώσεων
Εκδόσεις Μπένος, Αθήνα 2007
Διδάσκων: Γιάννης Καλογήρου , Καθηγητης ΕΜΠ (y.caloghirou@ntua.gr)
Συνεργάτης: Ευάγγελος Σιώκας , Υποψ. Διδάκτορας ΕΜΠ (vagsiok@chemeng.ntua.gr)
Η σημασία της στρατηγικής σκέψης και της στρατηγικής θεώρησης. Τι είναι και τι δεν είναι στρατηγική; Το μοντέλο της στρατηγικής διοίκησης. Η επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα πέντε Ps του Mintzberg. Τα επίπεδα στρατηγικής σε μια επιχείρηση (εταιρική, επιχειρηματική, λειτουργική). Η διασύνδεση της στρατηγικής με το μακροοικονομικό και κλαδικό περιβάλλον. Το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του Porter για τη δομική ανάλυση του ανταγωνισμού σε ένα κλάδο. Τα προβλήματα της υλοποίησης μιας στρατηγικής. Η δημιουργία νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων και η επιχειρηματικότητα που βασίζεται στη γνώση.
Η στρατηγική προσέγγιση και η διαχείριση της γνώσης, της ερευνητικής και τεχνολογικής δραστηριότητας και της καινοτομίας. Η στρατηγική αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται και διάφορα ειδικά θέματα όπως, καινοτομία και αναδυόμενες δραστηριότητες/κλάδοι, καινοτομία σε παραδοσιακούς κλάδους χαμηλής τεχνολογίας, το φαινόμενο της ανοιχτής καινοτομίας (open innovation) κ.ά.
Η παρουσίαση των θεμάτων συνοδεύεται και από αντίστοιχη ποσοτική και ευρύτερα εμπειρική τεκμηρίωση από τον ελληνικό και τον ευρωπαϊκό ή/ και το διεθνή χώρο.